Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Kağıthane 

Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Kağıthane 
Anasınıfı, 1-5 ve 9.Sınıf 2024 Başvuruları Açıldı
"Kaliteli insanlar, aydınlık toplumlar."

Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Kağıthane 

Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Kağıthane 

Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Kağıthane 

Anasınıfı, 1-5 ve 9.Sınıf 2024 Başvuruları Açıldı

IB Nedir?

 

Uluslararası Bakalorya (IB – International Baccalaureate), merkezi İsviçre’nin Cenevre kentinde bulunan ve 1968 yılında kurulmuş, kar amacı gütmeyen bağımsız bir uluslararası eğitim kuruluşudur.

IB’nin temel amacı; kültürlerarası anlayışa sahip, sorgulayan, duyarlı ve yaşam boyu öğrenmeye açık bireyler yetiştirerek daha barışçıl ve sürdürülebilir bir dünya inşa etmeye katkıda bulunmaktır.

 

IB, sadece bilgi aktaran değil, öğrencilerin karakter gelişimini, toplumsal sorumluluk bilincini ve küresel vatandaşlık yetkinliklerini ön plana çıkaran bir öğrenme yaklaşımı benimser. Bu yaklaşım çerçevesinde IB okulları, yerel müfredatları uluslararası standartlarla birleştirerek öğrencilere hem kendi kültürlerini hem de dünya kültürlerini tanıma ve anlama fırsatı sunar.

 

Uluslararası Bakalorya, öğrenme sürecini yalnızca akademik başarıyla değil; öğrencinin kişisel, sosyal, duygusal ve etik gelişimiyle bir bütün olarak ele alır. Bu yaklaşım doğrultusunda geliştirilen IB Öğrenen Profili, tüm programların merkezinde yer alır ve öğrencilerin; araştıran, bilgili, ilkeli, açık fikirli, iletişim kuran, duyarlı, dengeli, cesur ve yansıtıcı bireyler olarak yetişmelerini hedefler.

 

IB Programları Nelerdir?

 

IB tarafından dünya genelinde uygulanmak üzere geliştirilmiş dört ana program bulunmaktadır. Bu programlar, öğrencinin 3 yaşından 19 yaşına kadar olan eğitim sürecini kapsar ve her biri kendi gelişim düzeyine uygun pedagojik yapılar içerir:

 

1. PYP – Primary Years Programme (İlk Yıllar Programı)

3-12 yaş arası öğrencilere yönelik olan bu program, öğrencilerin öğrenmeyi öğrenmelerini, sorgulama temelli düşünmelerini ve küresel farkındalık geliştirmelerini hedefler. Öğrenme, disiplinler ötesi temalar etrafında yapılandırılır ve öğrenciler bilgiyi anlamlandırarak dünyayla bağlantı kurmayı öğrenir.

 

2. MYP – Middle Years Programme (Orta Yıllar Programı)

11-16 yaş arası öğrencilere yönelik bu program, öğrencilerin eleştirel düşünme, araştırma ve kendini ifade etme becerilerini geliştirir. MYP, hem yerel müfredatla uyumlu hem de disiplinler arası öğrenmeyi destekleyen esnek bir yapıya sahiptir.

 

3. DP – Diploma Programme (Diploma Programı)

16-19 yaş grubu öğrenciler için üniversiteye hazırlık niteliği taşıyan bu program, yüksek akademik standartlara sahip, uluslararası geçerliliği olan kapsamlı bir müfredat sunar. Öğrenciler, derinlemesine akademik bilgiye ek olarak Teori Bilgisi (TOK), Yaratıcılık–Etkinlik–Hizmet (CAS) ve Genişletilmiş Makale (EE) bileşenleri ile çok yönlü gelişirler.

 

4. CP – Career-related Programme (Kariyer Odaklı Program)

16-19 yaş arası öğrencilere yönelik bir diğer program olan CP, öğrencilerin belirli mesleki alanlara yönelimlerini desteklerken aynı zamanda akademik gelişimlerini de sürdürmelerini sağlar. Bu program; disiplinlerarası öğrenmeyi, etik düşünceyi ve uygulamaya dönük çalışmaları birleştirir.

 

IB’nin Eğitimde Sağladığı Katkılar

  • Akademik Derinlik ve Disiplinlerarası Bağlantılar
  • Uluslararası Düşünce Sistemi ve Kültürlerarası Farkındalık
  • Empati, Sorumluluk ve Küresel Vatandaşlık Bilinci
  • Kapsayıcı, eşitlikçi ve öğrenci merkezli pedagojik yapı
  • Üniversite ve kariyer hazırlığında yüksek başarı oranı

 

IB programları bugün dünya çapında 150’den fazla ülkede, 5.000’i aşkın okulda uygulanmaktadır.

 

Programların ortak amacı; akademik başarı ile birlikte ahlaki değerlere sahip, toplumsal duyarlılığı gelişmiş ve yaşam boyu öğrenmeye bağlı bireyler yetiştirmek ve onları 21. yüzyılın karmaşık dünyasına donanımlı şekilde hazırlamaktır.