ÖĞRENME EKOSİSTEMİMİZ ve FUTURE HORİZONS PROGRAM (İleri Ufuklar Programı)
VİZYONUMUZ
Vizyonumuz, Holo-Ekosistemik (HE) Eğitim Kuramı’nın bütünsel ilkelerini hayata geçirerek yenilikçi ve dönüşümcü bir eğitim kültürü yaratmaktır. Orta ve uzun vadede, geleceğin eğitim ekosistemini inşa edecek şekilde:
- Farklı Disiplin ve Teknolojilerin etkileşimini artırmak,
- Gerçek Zamanlı Geri Bildirim ve öğrenme analitiğiyle her öğrenciye özel rehberlik sunmak,
- Modüler ve Sarmal Öğrenme Alanları ile sınıf kavramını yeniden tanımlayarak, projelerin doğa, toplum, dijital platformlar ve sanat gibi farklı boyutlarda gerçekleşmesini sağlamak,
- Kültürlerarası ve Transdisipliner çalışma alanlarında ulusal ve uluslararası işbirlikleri geliştirmek,
dünya çapında örnek bir model okul olmaya kararlıyız.
Topluma ve Gezegene Duyarlı Liderler Yetiştirme
Vizyonumuz, yalnızca akademik alanda başarı değil, topluma ve gezegene duyarlı liderler yetiştirmeye odaklanır. Öğrencilerimiz;
- Bilimsel, sanatsal ve teknolojik yetkinliklerini, iyilik ve adalet kavramları çerçevesinde kullanabilen,
- Kültürlerarası diyalog ve barış inşası süreçlerine katkı sunan,
- Sürdürülebilir kalkınma, iklim krizi ve küresel sorunlar konusunda etkin çözüm önerileri geliştiren,bireyler olarak yetişirler. Böylece kendinden başlayarak topluma ve dünyaya pozitif değişim getirme potansiyeline sahip olurlar.
Öğretmen ve Paydaşlarla Ortak Öğrenme Kültürü
HE kuramının temelini oluşturan öğretmen rehberliği anlayışı, bizim vizyonumuzda “kolaylaştırıcı” ve “mentor” rollerini vurgular. Bu yaklaşım:
- Öğretmenlerin sürekli mesleki gelişim ve öğrenme toplulukları içinde yer almasını,
- Öğrenci-öğretmen-veli-çevre paydaşlarının ekosistemik işbirliğiyle eğitimin her boyutta zenginleşmesini,
- Kolektif akıl ve toplumsal sinerji yaratarak kalıcı öğrenme kültürünü kurumsallaştırmayı,
amaçlar.
Uluslararası Referans Okulu Olma
Uzun vadede, Holo-Ekosistemik yaklaşımı geliştirerek, ulusal ve uluslararası düzeyde referans alınan bir “geleceğin okulu” kimliği kazanmayı hedefliyoruz. Bu vizyon, felsefesimizi daha da ileriye taşıyarak:
- Yaşam boyu öğrenme,
- Kültürlerarası diyalog,
- Barışçıl ve sürdürülebilir bir dünya idealleri doğrultusunda,
küresel çapta eğitim ekosistemine rehberlik etmemizi sağlayacaktır.
VİZYONUMUZ
Özel Kağıthane Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Okulları olarak vizyonumuz, Holo-Ekosistemik (HE) Eğitim Kuramı’nın bütüncül ilkelerini hayata geçirerek, IB felsefesinin temelleri doğrultusunda, yenilikçi bir eğitim ekosistemi inşa etmektir. Bu ekosistem; yalnızca akademik başarıyı değil, öğrencilerimizin duygusal, zihinsel ve etik becerilerini aynı anda besleyen bir öğrenme kültürünü kalıcı hâle getirmeyi amaçlar.
- Gelecek Odaklı ve Esnek Öğrenme Ortamları
- Geleneksel sınıf anlayışını dönüştüren ve farklı öğrenme stillerine uyum sağlayan modüler ve sarmal öğrenme alanları tasarlarız.
- Öğrencilerin gelişim verilerini gerçek zamanlı izleyerek, kişiselleştirilmiş öğrenme deneyimleri sunarız.
- Disiplinler arası sınırları aşan, sanat, bilim, teknoloji ve toplumsal etkileşimi bütünleştiren bir müfredatla öğrencilerimize geleceğin ihtiyaçlarına cevap verebilecek beceriler kazandırırız.
- Kültürlerarası Diyalog ve Barışçıl Dünya Vizyonu
- Kültürlerarası anlayış ve işbirliği prensiplerimize dayanarak, öğrencilerimizin farklı kültürleri tanımasını, anlamasını ve barışçıl bir yaklaşımla iletişim kurmasını teşvik ederiz.
- Ulusal ve uluslararası projeler, değişim programları ve toplumsal sorumluluk çalışmalarıyla, kültürlerarası etkileşimi canlı tutar, öğrencilerin dünya vatandaşlığı bilincini güçlendiririz.
- Yaşam Boyu Öğrenme ve Sorumluluk Bilinci
- Öğrencilerimizin merak, yaratıcılık ve sorgulama becerilerini sürekli geliştirmelerini hedefler, onların öğrenme süreçlerine aktif katılımını destekleriz.
- Ekolojik sürdürülebilirlik, toplumsal adalet ve empati kavramlarını merkeze alarak, sadece bireysel değil kolektif sorumluluğun da önemine vurgu yaparız.
- Öğrencilerimizin kendi öğrenme yolculuklarının mimarı olmalarını sağlayarak, özeleştiri, öz-farkındalık ve iş birliği becerilerini ömür boyu sürecek şekilde pekiştiririz.
- Öğretmen Rehberliği ve Toplumsal Etkileşim
- Öğretmenlerimizin “rehber” ve “kolaylaştırıcı” rolü üstlenmesini hedefler, kapsayıcı ve destekleyici bir öğrenme iklimi oluştururuz.
- Veli, öğrenci, okul yönetimi ve toplumsal paydaşlar arasındaki ekosistemik işbirliğini derinleştirerek, eğitim sürecini yaşamın tüm alanlarına yayarız.
- Toplumun gereksinimlerini, sosyal sorumluluk projeleri ve saha çalışmalarıyla eğitim içeriğine entegre eder, öğrencilerimizin hem kendi potansiyellerini keşfetmesini hem de çevrelerine katkı sunmalarını sağlarız.
- Uluslararası Referans Noktası Olma Hedefi
- Holo-Ekosistemik yaklaşım ve IB standartlarını harmanlayarak, ulusal ve uluslararası düzeyde örnek ve ilham verici bir eğitim modeli oluşturmayı amaçlarız.
- Akademik, teknolojik ve değerler eğitiminde lider uygulamalara öncülük ederek, öğrenci, öğretmen ve velilerimizle çok boyutlu bir öğrenme topluluğu oluştururuz.
- Eğitim ekosistemine kattığımız yeniliklerle, sadece “başarılı mezunlar” değil, aynı zamanda barışçıl ve sürdürülebilir bir dünya için etkili çözümler geliştirebilen, sorumluluk sahibi “geleceğin liderlerini” yetiştirmeyi hedefleriz.
Bu kapsamda, Özel Kağıthane Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Okulları olarak vizyonumuz; her bireyin potansiyelini bütüncül bir perspektifte keşfetmesi, kültürlerarası farkındalığı derinleştirmesi ve yaşam boyu öğrenme kültürünü içselleştirmesi için sürekli dönüşen, gelişen ve paylaşan bir eğitim ekosistemi oluşturmak üzerine kuruludur. Böylece öğrencilerimiz, yaratıcılık, sorumluluk ve evrensel değerler ışığında hem kendilerine hem de topluma değer katan birer dünya vatandaşı olacaklardır.